lørdag 5. februar 2011

Eames Chairs

Jeg har veldig sans for disse to amerikanerne som oppfant disse fantastiske plaststolene, nemlig Charles and Ray Eames. Personlig liker jeg en rolig atmosfære med få og lyse farger, derfor er noen av disse designerstolene midt i blinken for mine øyne.

Da jeg var innom Zanz rett før jul, tok jeg et bilde av denne flotte stolen, det var så flott farge på den.

__________________________________________________________________________________

Ellers liker jeg også disse typene;





Stolene kan man få i forskjellige farger, men som sagt er jeg ganske nøytral i fargevalgene mine. Den nederste stolen kan også fåes i sort skinn.

Selv om de er ganske dyre, vil jeg fortsatt ha de inn i min leilighet en gang i fremtiden. Så lenge jeg fortsatt liker de!

For å dempe ned det moderne preget over stolene, kan man legge et teppe/saueskinn i stolen eller under stolbena, for at det skal virke mer lunt og koselig. Man kan også legge noen myke puter i den med litt annet mønster og stoff for å brekke av det "straighte" utseende.






Noen av bildene er hentet fra Weheartit. 

-Levdrømhusk
-Lørdagsklem fra M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer, setter utrolig pris på dere <3